Hur får man sin hund att bli o-töntig?


Lika cool nu som då, 1½ år senare?

Var nyss ut på en kvällstur med jycken. På cykeln, of course!
Han är så himla mesig ibland. Folk säger ofta att han ser så himla tuff och cool ut, och jag och Andreas ser då bara ut som två stora frågetecken.
Tuff? Cool? Knappast!

Vi har en liten gångväg i närheten som tar ungefär 25 minuter att cykla. Den går till ett bostadsområde, runt området och sen tillbaka.
Bredvid denna gångväg så finns en hel del träd, och nu har kommunen (eller whoever!) ansat dessa träd och klippt bort en massa utstickande grenar och liknande.
De nerklippta grenarna ligger då i högar, kanske 3 meter från gångbanan. Gångbanan är ju ganska lång och det finns mycket träd, så det låg säkert 10 högar med grenar, med ungefär 20 meters mellanrum.
Zeus blev rädd för varenda gren med högar. Han diskriminerade ingen, alla var lika farliga!

Man tycker kanske att när man har cyklat förbi sisådär 7-8 stycken, att han borde inse att de inte gör annat än att bara ligga där?
Min lilla mörkrädda älskling..
.

(PS, det här är mitt 200e inlägg!)

Kommentarer
Martina sa..

haha jaså? =) Vad bedårande söt din var som bebis!! Såna valpbilder är alltid kul att ha ju!

Anna sa..

hehe låter som min hund. han är rädd för ALLT½

2008-09-11 @ 23:40:21
URL: http://www.metrobloggen.se/tavling
Anonym sa..

- awh ;d

2008-09-11 @ 23:44:12
URL: http://merei.blogg.se/
Ann-Louise [En bulle i ugnen] sa..

Haha jo det var dammsugaren jag menade. Skrev ut ett förtydligande nu. Haha! :P



Esther blir rädd om det dyker upp nya saker. Typ om hon har gått samma väg femtioelva gånger och de plötsligt har satt upp en ny vägskylt så hoppar hon till, sen springer hon fram och skäller ut den efter noter.



Ha en bra fredag! Kram

2008-09-12 @ 06:40:39
URL: http://annlouise.blogg.se/

Kommentera inlägget här, men INGEN reklam eller "kika in på min blogg!"-kommentarer!
Gäller det nåt speciellt som ni vill uppmärksamma mig om så kan ni maila mig!


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback