The fight for survival.

Vad tror ni, kommer de överleva?
Detta har tidigare varit en stor och ståtlig planta som jag fick på min födelsedag förra året. Och de senaste veckorna har dessa småttingar bott i ett shotglas.
Något jag har en tendens att göra med i princip alla växter vi har här hemma, är att råka torka ut dem, och sen, i ett försök att rädda dem, vattna ihjäl dem. De ruttnar.
Så jag klippte av 4 stycken såna här från den stora plantan då största delen av den redan hade dött. Och kvar från shotglas-experimentet är dessa två.
Bestämde mig igår för att plantera dem i den minsta krukan vi hade.

Stay tuned!

Kommentarer
Ellen sa..

sv, tack så mycket! Vad glad jag blir :D:D:D:D



förresten, jag väntar spänt på uppdatering om växten! Jag känner igen det du beskriver, jag brukar göra så jag med men jag har faktiskt en växt nu som jag haft i två år i december!!! (jag tror min mamma smygvattnar den...)

Sen kan jag tipsa om att kaktusar är väldigt lätt att sköta, det kanske kan vara en växt att satsa på ? :)


Kommentera inlägget här, men INGEN reklam eller "kika in på min blogg!"-kommentarer!
Gäller det nåt speciellt som ni vill uppmärksamma mig om så kan ni maila mig!


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback