Saknar jag?

Hur kommer det sig att man alltid vill ha det man inte har?

Denna bild visar mitt gamla hår. Tidigare idag började jag tänka på hur mycket jag saknade det. Mitt 'nya' hår kan du se om du kikar till höger, där jag har en lite nyare bild på mig själv.
Men hur kommer det sig att jag ens funderar  på om jag saknar mitt långa hår? För jag gör egentligen inte det. Det var platt, spretigt, hade kluvna toppar och sist men inte minst så gjorde jag inget med det!
Jag tycker att det är betydligt skönare att ha kort hår. Det är lätt att sätta upp med hårklämmor och eftersom det inte är så långt så betyder det att det stannar där man satte fast det! Det går fort att tvätta, det går fort att torka och det går fort att styla. När det blåser så är inte håret all over the place.
Men ändå så får jag såna där tankar, jag önskar att jag hade långt hår igen....
Jag lovar att om jag hade långt hår så skulle jag vara förbannad över hur jobbigt det var och skulle vilja klippa av allt igen.
Hur ska man bota denna "jag saknar det gamla" eller "jag är inte nöjd med det jag har"-sjukdom?

Kommentarer
Sonja sa..

jag brukra också bli så och få nåt tvärinfall att jag borde raka av mig allt igen. men det kommer jag inte göra :) och så brukar jag få för mig att vilja blondera. men jag VET ju att håret blir förstört varje gång jag gjort så och att det är delvis därför jag klippt bort allt!

Egoina sa..

bra idé!

2008-06-17 @ 11:52:26
URL: http://egoina.blogg.se/
Jane sa..

sådär e det väl alltid... =)

Jag har försökt spara långt hår nu huuur länge som helst.. det växer såååå sakta, tror inte det e meningen att jag ska ha långt hår :P

just nu e jag inne i en period där jag funderar sååå mycket över om jag ska klippa nån page me längre framtill, men om man inte blir nöjd då? då e man tillbaka på ruta 1 igen... suck, man blir aldrig nöjd :P

Jag brukar alltid ha löshår annars, har funderat lite på att kanske spara ihop lite cash å göra det igen :p fast det e som du säger, man gör ju typ aldrig nåt med det iaf :P haha

2008-06-17 @ 12:32:57
URL: http://janemargaretha.blogg.se/

Kommentera inlägget här, men INGEN reklam eller "kika in på min blogg!"-kommentarer!
Gäller det nåt speciellt som ni vill uppmärksamma mig om så kan ni maila mig!


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback