God morgon, vänner!

För jag hoppas verkligen att det är vänner som besöker min blogg, inte fiender!
En ny dag med nya uppgifter skulle man kunna säga, men så är det tyvärr inte. Samma gamla grejer som jag inte hunnit göra i veckan. Men nu är jag ju vaken ganska tidigt jämfört med när jag brukar kliva upp, och jag tror inte att Andreas kommer hem på lunchen heller så då får jag lite extra tid.
Det ska fixas med Tradera (fortfarande!), fixas med tävlingen (fortfarande!) och sen hade jag också tänkt dammsuga och pröva min helt nya mopp!
Den var det dyraste jag köpte igår, kostade hela 120 kronor, so it better be good!

DAGENS FRÅGA: är det taskigt att sälja saker som man fått i present? Har t.ex. lite kläder som jag antingen inte kan ha längre, eller inte vill ha längre, men det känns nästan taskigt om jag skulle sälja dem? Vad tycker ni? Discuss!

Kommentarer
Tilda sa..

Alltså, det där med presenterna är ju lite knivigt. En H&H-tröja för 198 kr är ju inga problem att sälja/ge bort - men snackar vi ett golfset för 20000 kan det vara lite mer moraliskt påfrestande..



Menar du förresten att det skulle kännas konstigt att få pengar för en present, eller själva grejen att det är en present?



Tilda sa..

Ja, det är lite knepigt det där! Men, jag brukar göra det enkelt för mig och gå till mig själv: hur skulle jag känna om någon sålde min present? Annars, om man fått en klänning man aldrig skulle få för sig att ta på sig ens i maskeradsyfte - då är det väl ändå bättre att sälja den och använda pengarna att köpa något man tycker om och vill använda istället! Tycker jag ;)

2008-06-13 @ 09:44:20
URL: http://kinell.blogg.se/
Sonja sa..

sälj det, huvudsaken man såg glad ut när man fick dom!!



2008-06-13 @ 10:34:56
URL: http://burriburr.wordpress.com
Greger & Gertrud Gregorius sa..

Nu är den ultimata Blogglistan här -- GREGORIUS BLOGGTOPP!

Är Din Blogg med på listan???

Kom och kika...

/GG

2008-06-13 @ 11:19:00
URL: http://www.metrobloggen.se/gregorius

Kommentera inlägget här, men INGEN reklam eller "kika in på min blogg!"-kommentarer!
Gäller det nåt speciellt som ni vill uppmärksamma mig om så kan ni maila mig!


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback