Jag luktar bränt!

Nä, inte riktigt, men jag är rejält bränd!
Vi spenderade en hel dag på en ö idag, jag, Andreas, mamma och bror. Helt underbart väder, jättefint väder med sol och nästan ingen vind! Vi låg på stranden hela dagen - åt kakor, drack kaffe och käkade kycklingsallad.
Dock finns ju ett problem.
1. jag är sanslöst blek.
2. jag är nära rödhårig, vilket betyder att jag bränner mig fort
3. jag hade inget solskydd med mig (pucko)
4. jag gick omkring utan tröja hela dagen.
Detta var ju inte själva problemet, problemet är att jag nu är röd som en kräfta. Jag kände knappt nåt förrän precis innan vi skulle fara hem, kring 15.30. Då hade vi varit ute sen 10.00.
Nu sitter jag och plågas över hur det bränner på nacken, ryggen och armarna. AJ!
Andreas har också bränt sig, fast han är bränd på både fram- och baksidan. Stackarn!

Nu ska jag bädda ner mig med två täcken och två kuddar i soffan och tycka lite synd om mig själv och äta lite choklad :)
Imorgon ska jag SOVA UT, såååå skönt att sova så länge man vill!

Kommentarer
Misen sa..

Aj, ja, jag känner med dig. Brände min lilla gravismage illa häromdagen. Aloe Vera kan rekommenderas som lindring...


Kommentera inlägget här, men INGEN reklam eller "kika in på min blogg!"-kommentarer!
Gäller det nåt speciellt som ni vill uppmärksamma mig om så kan ni maila mig!


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback