Bloggeliblogg...

Nu bloggar jag bara för att Jane trodde att jag hade dött.. :)
Jag är fortfarande less på att blogga, och för att plussa på det så har jag inget att blogga om längre heller! Jag jobbar, tränar och slappar. Kul liv? :/
Inte för att jag hade speciellt roligt liv före jag började jobba heller, men då var jag iaf inte så trött som jag är nu för tiden.
Känns hemskt när man jobbar fler timmar per dygn än vad man har fritid. Sova kallar jag inte fritid, så dom timmarna räknar jag bort.
Men jobbet är jag iaf jättenöjd med, allt går bra och jag har för det mesta kul där borta också :)

Nu har jag, än en gång, tänkt ta uti med min träning.
Som sagt så är jag riktigt bra på att ta ut extra vilodagar när jag väl har tagit en, och det har jag stora problem med.
Jag är så oinspirerad. Jag hatar verkligen att motionera och det är svårt att få upp lusten att springa, jogga, gå eller cykla. Styrketräningen är så kul att jag längtar efter det och gruvar mig för motionsdagarna... vilket jag har för det mesta, det var jättelänge sedan jag styrketränade nu.
Konstigt nog brukar jag känna mig ganska motiverad och sugen på att träna när jag sitter på jobbet. Fråga mig inte varför, kanske det är roligare att röra på sig än att sitta och vänta på att någon kund ska ringa?
I alla fall, om jag kommer hem och slappnar av så försvinner denna motivation DIREKT. Sätter jag mig i soffan så känner jag av hur trött jag egentligen är och då vill jag bara lägga mig ner och ligga kvar där tills nästa vecka.
Men tusan, jag måste försöka få iväg rumpan till gymet!
Ingen idé att betala 300 spänn i månaden för ingenting alls. Inte går någon normal människa in till t.ex. en massör, säger "Hej! Jag vill ha en timmas massage.... men jag orkar inte, här har du 300 kronor så kommer jag tillbaka när jag känner för det!", och kommer inte tillbaka för sin massage förrän flera veckor senare, då man än en gång måste betala 300 kronor.
Hm.. kanske lite dålig jämförelse, men jag är drottningen av att göra dåliga jämförelser, fråga min älskade sambo :)

Jag har då i alla fall bestämt att det då förmodligen är en bra idé att fara till gymet direkt efter jobbet. Det är ju trots allt bara typ 10 meter från jobbet till gymet :)
Skulle vara perfekt att ha någon att träna med, men morsan gav ju upp hur fort som helst och Andreas brukar inte vara så sugen på att fara direkt efter jobbet, han har ju så ansträngande jobb att han behöver åka hem och äta först.
För att göra detta så behöver jag ju någonting att frakta mina träningsgrejer i.

Har suttit och letat träningsväskor hur länge som helst idag, men jäklar så fula alla är? Kanske jag bara har konstig eller petig smak...
Har i alla fall hittat en som jag verkligen gillar....

SÖT! Men 499 kronor? Lite mycket för att ha mina svettiga kläder och illaluktande skor i? Jaja, får väl fortsätta leta... då har jag nåt att göra på jobbet då vi har lite att göra ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här, men INGEN reklam eller "kika in på min blogg!"-kommentarer!
Gäller det nåt speciellt som ni vill uppmärksamma mig om så kan ni maila mig!


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback