Kaffe is the shit!


Usch, varför säger man förresten the shit när något är bra? Är det någon som tycker att skit är bra? Förutom bajs-fetishisterna förstås.
Kikar man på
Urban Dictionary (som jag förresten älskar att göra) så står det t.ex. att the shit egentligen brukade användas för att beskriva "high quality drug substances". Tydligen kan det också beskriva någon som har bra självförtroende, någon som är stolt, populär och självständig.
Men denna förklaring gillade jag nog bäst.

the shit
A word developed by people with limited vocabulary.
Means 'the best' or 'greatest'.
"That car is the shit"

Vad babblar jag förresten på om? Jag skulle ju egentligen påpeka vilken bra drog kaffe är. Man får sannerligen saker gjorda när man tar sig en kopp. Jag har (fortfarande..) städat, bäddat, som sagt druckit kaffe, varit på AF, träffat en kompis och nu traskar jag även runt och pluggar spanska!
Spanska är verkligen ett oerhört vackert språk. Och detta är inte något jag gör för att jag går skola eller nåt. Vill bara. Och faktiskt går det väldigt bra, för att försöka göra detta själv utan lärare eller lektioner.
Mer om detta någon annan gång.
Back to cleaning! (visst skulle man kunna tro att vi bor i en 250m² lägenhet?)

Kommentarer
Jane sa..

hallååå.. vad va det för bild? råkade ta bort hela din kommentar klantig som man är :P

Jane sa..

jag kan inte se nåt när jag klickar på den där länken....

2008-10-20 @ 15:02:43
URL: http://janemargaretha.blogg.se/

Kommentera inlägget här, men INGEN reklam eller "kika in på min blogg!"-kommentarer!
Gäller det nåt speciellt som ni vill uppmärksamma mig om så kan ni maila mig!


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback