Buzz: Fotobok.



Som jag sa tidigare så fick jag ju erbjudandet att pröva på att göra Fujifilms fotobok. Detta genom Buzzador.
Idag fick jag hem den, och detta är mina tankar om det hela..

Programvaran
Programmet gick fort att installera och var väl okej. Kändes lite väl 'primitivt', men det var lätt att förstå sig på och även att använda. Det jag kan känna att jag saknade var någon typ "grid" för att få bilderna jämna, för att det är väldigt svårt att göra genom ögonmått.

Leveranstiden
På hemsidan står det att leverans tar 2 arbetsdagar, dock stod det i Buzzadorinformationen att det kunde ta upp till 14 dagar, men det tog 9 arbetsdagar för mig att få boken.

Fotoboken
Boken har ett jättefint, grått tyg(?)omslag. Spiralbidningen var OK, men jag kan tänka mig att det skulle kunna bli lite komplicerat om man ska ha mer än 15 sidor (som jag hade).
Sidorna är halvblanka och det är skitbra, för att det blir inga kladd-märken när man bläddrar i den.
Det enda jag kan tycka var negativt med själva boken var att den på vissa sidor "klippt av" sidorna, antingen högst upp eller längst ner.
Jag trodde att sidorna skulle se ut som de gör i detta inlägg. P:et i "España" är avklippt i boken men är inte det i programvaran.

Omslaget


Bindningen


Helvitt på baksidorna


Tre avklippta sidor.. :(





Kommentarer
Julia sa..

Synd att dom klippte av sidorna :(

camilla sa..

äsch vad tråkigt! Och vita baksidor ser rätt tråkigt ut tycker jag..

2008-10-31 @ 21:43:24
URL: http://nakenfis.se
Dress Like a Princess sa..

Ååh vad kul :)

2008-10-31 @ 21:56:11
URL: http://dresslikeaprincess.blogg.se/
Ellen sa..

Ser riktigt fint ut förutom de avklippta sidorna, det var dåligt! Vet själv att när man skriver ut hemma brukar det oftast bli lite avklippt även om det ser perfekt ut i datorn. Men man ska kunna vänta sig lite mer när det är proffesionellt gjort ju! Lite tråkigt med vita baksidor tycker jag med, vore bättre med svarta, eller?

Men den ser riktigt fint ut!

2008-11-01 @ 23:19:03
URL: http://ellencharlotta.blogg.se/
Martina sa..

jaha nej så klippte dom inte mina sidor. skumt :S

2008-11-06 @ 14:05:34
URL: http://martinag.blogg.se/

Kommentera inlägget här, men INGEN reklam eller "kika in på min blogg!"-kommentarer!
Gäller det nåt speciellt som ni vill uppmärksamma mig om så kan ni maila mig!


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback