Sjuk-bak.

Nu var det länge sedan jag bakade, och för att inte tycka så synd om mig själv (och självklart för att snärja Andreas ännu mer) så bakade jag idag. TVÅ gånger!
Det var meningen att Andreas skulle hjälpa till, men för att det skulle bli ätligt så tackade han så snällt nej.

Det blev äppel/kokos/lime/citronpaj och kladdkakemuffins.
Pajen blev väl okej, den var faktiskt riktigt god, men äpplena jag använde (Granny Smith) var så himla saftiga att den blev lite blöt och geggig.. och då hade jag till och med försökt pressa ur så mycket saft som möjligt efter att jag hade rivit äpplena. Sen blev denna paj av någon anledning sanslöst söt. Jag vet inte om den ska vara så eller inte, jag följde receptet. Men inte tror jag att någon med mening skulle skapa ett recept för en såååååå söt paj. Jag känner bara hur små sockermonster står och borrar hål i mina tänder! :O
Muffinsen blev SUPERGODA (en ny favorit hos Andreas, märkte jag..) men tyvärr blev de inte så kladdkakiga som vi trodde att de skulle bli.
Om vi inte äter upp alla ikväll så får jag ta och fota dem och lägga ut receptet sen.

Nu ska jag ta mig en kopp Panodil och vänta i 45 minuter på att EMA's ska börja.
Trevlig kväll, allihopa!

Kommentarer
Karin sa..

ja det lät verkligen gott:)


Kommentera inlägget här, men INGEN reklam eller "kika in på min blogg!"-kommentarer!
Gäller det nåt speciellt som ni vill uppmärksamma mig om så kan ni maila mig!


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback