Jag är en exprimenterare.

Jag älskar att exprimentera med mat. Recept, dryck.. Mat och bak, allt jag kan komma på.
Men igår prövade jag nåt som jag aldrig gjort förut.
Jag blandade teer!
Ett svart te och ett grönt te.
För ett tag sedan köpte jag några provteer från
Coozy. Skitbra grej, för 5 spänn kan man köpa hem en liten provpåse, räcker ungefär till 2½ koppar.
Så jag hade en halv kopp Smultron/Grädd kvar, och även en halv kopp Kiss Me Kate (som Andreas döpte om till Kiss Me Sofia, hahah!).
Jag var lite orolig över hur detta skulle smaka... men det var faktiskt sanslöst gott! Jag funderar helt allvarligt på att köpa hem båda teerna och göra en blandning av dem.

Ska nog ta och beställa hem lite te nu till julen. Jag har ju en hel del teer hemma, men you can never have too much när man älskar te så mycket som jag gör.
Måste få hem Choklad/Chili, det är helt slut här hemma! :(
Det blir nog lite mer provpåsar också, och kanske man skulle ha behövt lite teburkar också....

Kommentarer
Emma sa..

svar: ojdå. Stackare. Varför kan du inte sova? :(

Emelie sa..

Nåååh. du är så påhittig ;) Låter som ett sjukt gott te måste jag säga. Jag har själv besätllt tre nya teer som kommer om 1-2 veckor. Något choklad te, kokos/annans te och ett grönt lime te :)

2008-11-20 @ 08:21:49
URL: http://emelieullberg.blogspot.com

Kommentera inlägget här, men INGEN reklam eller "kika in på min blogg!"-kommentarer!
Gäller det nåt speciellt som ni vill uppmärksamma mig om så kan ni maila mig!


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback