Amerikanska pannkakor!


A M E R I K A N S K A   P A N N K A K O R

Ingredienser
2,5 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
0,5 tsk salt
2 msk socker
1 st ägg
2,5 dl mjölk
2 msk smör

Tillagning
Blanda alla torra ingredienser.
Smält smöret och blanda det med ägg och mjölk i en annan skål.
Häll sedan ihop båda blandningarna och rör ihop.

Stek ca 10 cm stora pannkakor med smör i stekpanna.
Servera med socker, smör, vispgrädde, chokladröra eller lönnsirap.

Detta recept är egentligen menat för 4 pers, men det räckte då endast till mig och Andreas, så jag skulle vilja säga att detta recept bara är för 2 pers.
På bilden är de serverade med O'boyröra.


Kommentarer
Martina sa..

Jo nått kort tror jag. Bilderna blev väldigt små. tråkigt annar är den väldigt fin

Malin F sa..

Men hejna såg då verkligen inte dåligt ut :D

2008-11-06 @ 10:55:27
URL: http://mallanbrallansblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här, men INGEN reklam eller "kika in på min blogg!"-kommentarer!
Gäller det nåt speciellt som ni vill uppmärksamma mig om så kan ni maila mig!


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback