Månadsschema

Eftersom jag fortfarande i princip är nybörjare med träningen så kör jag med ett månad-till-månad schema. Försöker (= är meningen) träna varje dag, och jag kör motion, styrke, styrke, motion, styrke. Sen börjar jag om från början.
Så här ser det ut just nu.
Schemastart 080530
1. Bröst, triceps, mage
2. Motion
3. Ben
4. Axlar, mage
5. Motion
6. Rygg, biceps
7. Motion, vila eller #1

Just nu kör jag endast en övning per muskelgrupp (förutom rygg, pga. mina ryggproblem) och planerar att öka med en övning per månad tills jag åtminstonde kör 3 övningar per muskelgrupp. Bättre att starta litet än att köra full out och sen DÖ av träningsverk och tappa all träningsmotivation.

Det här är vad jag började med den 30/5. Säger inte vad jag kör på nu, det får bli en överraskning för mig själv när jag den 30/6 räknar ut hur långt jag kommit i träningen :)
Bröst --
bänkpress -- 20 kilo -- 10 reps x 3
Triceps -- pushdown -- 25 kg -- 10 reps x3
Mage -- jackknives -- 15 st x 3
Ben -- benpress -- 80 kg -- 10 reps x 3
Axlar -- axelpress, fria vikter --4 kg -- 10 reps x 3
Rygg -- latsdrag -- 30 kg -- 10 reps x 3
Rygg -- ryggresningar -- 20 st x 3
Biceps -- bicepscurl (med stång) -- 8.8 kg -- 10 reps x 3

Den 30/5 vägde jag också 61.2 kg, så vi får väl se hur långt jag kommit efter en månad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här, men INGEN reklam eller "kika in på min blogg!"-kommentarer!
Gäller det nåt speciellt som ni vill uppmärksamma mig om så kan ni maila mig!


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback