Min design

På senaste tiden har jag fått mycket kommentarer, frågor och komplimanger angående bloggdesignen som jag använder just nu.
Och något som jag måste säga är att jag inte har designat den själv, jag har endast omkodat den från Wordpresskod till Blogg.se kod.

Ni som aldrig använt Wordpress eller Blogg och inte vet hur det är att koda en WP eller Blogg.se design så är skillnaden denna:
Wordpress använder
PHP och Blogg.se använder HTML.
En Wordpressdesign består av flera olika PHP filer, designen jag använder nu har 10 stycken olika filer, och när man kodar om från WP till Blogg.se så måste man försöka få ihop alla de 10 filerna till en enda, plus att man måste ändra själva koden från PHP till HTML.

Bild1: HTMLkod, bild 2: PHPkod, bild 3: WP filer

Det hela kanske låter krångligt, men så länge man försöker, försöker och försöker tills man håller på att dö så funkar det till sist... för det mesta :)
Jag har haft problem själv, om man kollar på bloggen i Internet Explorer så ser det helt galet ut. Jag har inte orkat kolla upp vad som är fel, så jag får ju skylla mig själv ;)

Jag vill absolut inte ta på mig äran för denna design och vill inte att folk ska tro att jag är så duktig att jag hittar på en sån här layout. Jag är HELT tom på idéer och vill inte ha en blogg som ser ut som alla andras, så då letar jag hellre upp en gratis designsite och kodar om den.
Om ni vill försöka er på det själva så hittade jag denna design på Scribblescratch. De flesta ser ganska likadana ut där, men har man fantasi så kan man ju alltid göra dem lite annorlunda! :)

Kommentarer
Misen sa..

Ja, då får du fler komplimanger nu då, - din sida är jättesnygg!

Ann-Louise [En bulle i ugnen] sa..

Och här kommer en till! :D

Den är jättesnygg!

2008-07-10 @ 20:33:21
URL: http://annlouise.blogg.se/
Jane sa..

hej hej, ang helgen så tror jag det bara blir att vara hemma under täcket. Vad gäller André så vet jag inte riktigt, men han e lite deppig.. har inte velat höra me han va han hade tänkt för helgen, han har typ bara sagt att vi ska va hemma å ta det lugnt... men vet du vad.. jag väntar mig tre biobiljetter på posten imorrn (om dom nu kommer !!!!) och i så fall kan vi ju dra på bio alla tre :D

får höras imorrn efter postgången tycker ja...

ps.faaan va vädret suger ! man blir ju bara matt :/

2008-07-10 @ 20:38:59
URL: http://janemargaretha.blogg.se/
Jonna sa..

snygg design!

2008-07-10 @ 21:08:30
URL: http://jonnaa.se

Kommentera inlägget här, men INGEN reklam eller "kika in på min blogg!"-kommentarer!
Gäller det nåt speciellt som ni vill uppmärksamma mig om så kan ni maila mig!


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback